En torsdag i januari.

1kommentarer

Igår var det ingen bra dag. Idag är det en bättre dag.

Igår var det en massa som inte var bra helt enkelt och det må vara futtiga "problem" men igår resulterade det i dåligt humör. För det första så har jag munsåret från helvetet (GÅOCHDÖ!). Bara det i sig kan få vem som helst att sura ihop. Mig stör det iallafall sjukt mycket, denna gång är munsåret på ett sådant ställe att det besvärar mer än det brukar när jag får munsår. Jag åt dåligt under dagen. Jag hade slut på medicin (antidepp) och trots att jag förnyade receptet via internet några veckor sedan så fanns det inte på apoteket när jag var dit i tisdags. Ingen medicin = yrsel, huvudvärk, mer lättrelig och allmänt ur balans. Dammsög lägenheten och fick ont i ryggen. Åkte till stallet och hade intag av hästar - det har snöat en hel del så det är tungt att gå fram och tillbaka med hästar. Min bil var inplogad (igen) igår när vi skulle åka till bvc så den fick skottas fram innan vi kunde åka och vi kom 7 min försent. Vilket inte gör något enligt vår bvc-tant, det är inte sådär jättenoga med tiden om det bara är några minuter sådär. De är vana så att säga.. Lägg till lite annat smått och gott på det här så blir det en uuuuuuunderbar onsdag att minnas. Not.

Bebis blev iallafall vaccinerad igår och det gick bra. Glad innan och glad en halv minut efter. Inga sviter av vaccineringen igår, märks dock lite idag genom lite gnällighet men det är inte så mycket. Han är nästan sitt vanliga jag. Glad och pratig. Sovit lite extra bara, han klev inte upp för dagen förrän 12.20. Han bökade och stökade en hel del pga gaser i magen imorse, så det var nog också en anledning till att han sov lite längre när magen lugnat sig.

En vän har varit här på besök. Guld värt! Inte träffats på evigheter. Semla hade hon med sig också. Årets första för min del. Eventuellt årets enda.. brukar inte äta så många semlor per år. Hon hade med sig blå piller till mig också så jag slipper vara utan medicin ännu fler dagar innan jag kan hämta ut nya. Ska till läkaren imorgon så då får jag äntligen nytt recept. Äter en låg dos, men tar jag inte medicinen så blir jag förstås konstig i kroppen när jag tvärt har ett uppehåll sådär.

Snart kommer nog maken hem.. om han inte åker till stallet förstås. Insåg att vi glömde prata om vem som skulle dit idag. Tror att han åker dit men det visar sig väl. Annars får jag byta om och dra dit när han kommer hem med bilen.. för just det - hans bil dog igår. Generatorn sa upp sig. Wohoo..

Äsch vad det blev gnälligt. Skärpning!

1 kommentarer

Fru Nattfrost

20 Jan 2013 21:48

Ibland blir det bara.... bajs!
Men läste att du haft en bra dag idag iaf - tolkade jag det som, bra det!
Lider med dig med munsår. Jag har eventuellt ett till på G.... suck....hade ju ett strax efter jul. Hata, hata, hata. Antingen munsår eller finne, men ibland triggas ju munsåret av just en finne också så.. blä.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.