Nervositet.

0kommentarer

Nu, när det börjar närma sig för att åka till sjukhuset för det där rutinultraljudet, så börjar jag plötsligt bli nervös. Det är mindre än två timmar kvar och NU kommer nervositeten smygande. Tidigare? Not so much. Har längtat och tyckt att det ska bli spännande och sådär, det tycker jag fortfarande - såklart! Men det är klart att nervositeten nu gör sig påmind genom att plantera en massa "tänk om..."-tankar i huvudet. Är å andra sidan glad (??) över att de kommer NU när det snart är dags att titta till livet (våga vägra tänka "liven", håller hårt på att det bara är en bebis och inte en handfull) och se att allt är bra än att jag i flera månader oroat mig. Det har jag sluppit. Har inte oroat mig alls över att något ska vara fel i stil med att hjärtat inte slår längre, att det är missbildningar, att h*n inte växer som h*n ska eller liknande. Inte varit orolig över att få missfall, varit oförskämt säker på att det inte kommer att sluta så helt enkelt. Men NU - nu när det knappt är två timmar kvar till UL, DÅ kommer de där dryga tankarna. Men som sagt, snart vet vi vad det är för parvel därinne och plötsligt blir allt "på riktigt"... på riktigt! Hilfe! o_O

Förövrigt jobbat från igår till idag, gick av mitt pass klockan åtta idag efter 16 timmar. Somnade inte förrän efter ett inatt men natten har varit okej, inte vaknat mer än ett par gånger och det var framåt morgontimmarna så det får anses som godkänt trots allt. Katterna blev sjukt glada över att jag kom hem, de har en tendens att sakna mig när jag sover borta om man säger så. Gosgosgospurrpurrpurrjamjam och så lite bus på det. Klart man måste balla ur lite när matte äntligen kommer hem. ;)

Fasen vad trött jag är. Seg som jag vet inte vad. Blir nog ingen sen kväll för min del ikväll.. Jobb imorgon igen, 12h är det som väntar då istället för mina vanliga 9h på fredagar. 8-20 blir det. Tjohoo! Jobbar lördag till söndag också, men har ju sovmorgon på lördag iallafall. Längtar!

Sambon lär dyka upp efter tio så vi kan åka tillsammans till sjukhuset. Sen efteråt ska jag hem och ta tag i lite saker som behöver göras/fixas. Helst igår, ungefär. Var sak har sin tid...

Nu kom ena katten för att gosa igen. Dags att klia kissa under hakan!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.