Jobbat och så.

1kommentarer

Det var en jobbkväll/natt för min del igen och jag gick av mitt pass imorse vid åtta. Imorgon är det dags igen, 8-17. I helgen blir det också jobb istället för att vara ledig som jag egentligen ska vara. Passbyte nämligen, jag är ledig nästa helg istället. Är nog lika bra det med tanke på att jag jobbar ovanligt mycket nästa vecka under vardagarna. Ett dygnspass onsdag till torsdag istället för mina vanliga 15h, tisdag och fredag 8-17 som vanligt på det. Långhelg på det är välbehövligt med andra ord! Idag är jag seg, trots att jag sov ostörd från strax efter midnatt till 05.40 innan jag vaknade första gången. Så kan det gå.  Tur att jag är ledig resten av dagen idag. :)

Vi har gått in i vecka 19, idag rentav. Igen. Men nu ska väl BF inte flyttas något mer så det här är andra och sista gången vi klampar in i vecka 19. ;)

Min bror frågade mig ironiskt nog "Vilken tjockvecka är du i?" på facebook nyss. Puss på dig med brorsan.

Känner av bebisen då och då, lite diffust sådär. Brabra, att h*n rör sig alltså. :)

Idag är det lite sysslor att ta sig an, bland annat ska det dammsugas och så ska en torvpall i stallet flyttas utifrån och in i foderladan till min plats där. Jag kan köra torvbalarna med pirran, men sambon får äran att lyfta dem och stapla dem inne i foderladan sen. Teamwork! ;)

Katten ligger i mitt knä, med framkroppen på min vänstra arm. Hela hennes kropp skakar/hoppas lite när jag skriver på tangentbordet men hon ligger helt avslappnad purrande och bara myser ändå. När hon ligger i husses knä och han tänker skriva på tangentbordet så blir hon förnärmad och hoppar ner direkt. Hehe..

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

18 May 2012 08:09

Vad är det med bröder och att envisas med att tala om tjock vid en graviditet? Är det för tjejigt att faktiskt prata om att lillasyster är GRAVID?

Bara undrar, för min egen del.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.