Grattis till mig, typ.

0kommentarer

Jobbade igårkväll/inatt/imorse. Gick på mitt pass vid sex och gick av vid nio imorse. Lyckades skramla ihop knappa 5,5h med sömn. Blir så ibland när brukaren är uppe sent och så vidare, bara att gilla läget. Detta medför dock att jag är en segis deluxe idag. Imorse åkte jag direkt från jobbet till stallet för att skriva upp mig på vecka tjugotvås stallpass och när jag ändå var där (och hade ätit frukost i bilen på vägen) så passade jag på att mocka också. Nu återstår resten av sysslorna, dvs fixa hennes mat, byta vatten i vattenhinkarna och så rida. Lär väl borsta en längre stund misstänker jag då min ögonsten rullat sig i lera nästan dagligen denna vecka och sett ut därefter..

Jag har nyss ätit lunch och tänkte åka till stallet runt tre idag. Då kan jag dona och greja med "allt" och därefter ta in hästen för borstning och ridtur, sen behöver hon inte gå ut igen något mer då det är dags för de andra att komma in också. Tänkte också vänta med att åka så att mjölken jag drack en stund sedan hinner igenom systemet någorlunda så att jag kan kissa preciiis innan jag åker så att jag slipper bli tokkissnödig i stallet. Om jag skulle bli det ändå så är det bara att kissa i hästens box. Som igår till exempel. Kan visserligen bli rätt.. intressant senare i graviditeten när jag inte är lika smidig ner på huk längre och sådär. Den dagen den sorgen.

Idag har jag och sambon varit till en skoaffär för att hitta skor (till mig). Slutade med att jag hittade ett par jag gillade och han köpte också ett par skor till sig själv, som är lätta att ta på och av. Win-win. Grattis till mig att jag lyckades hitta ett par fina skor jag kände för att köpa.

Passerade Lindex på vägen hem från ica (inne i köpcentrumet) och såg att det var 20% rabatt på alla behåar. Perfekt! Då antal behåar jag kan ha utan att klämma sönder kropp och bröst är två plus en "one size fits all" sporttop som jag använder typ 6 dagar av 7. Vi gick helt enkelt in på jakt och efter att ha provat fem stycken behåar så hittade jag (eh nej egentligen var det sambon som hittat en som han gav till mig när jag var i provrummet provandes andra) en som passade bra. 179 eller 199 kronor stod det på den och så 20% rabatt på det. Dock visade det sig att den ursprungligen kostade 75 kronor och så 15kr rabatt på det. 60 kr för en skön behå. Wohoo! Dagens andra grattis till mig, typ. Eller ja, sambon då som hittade den och dessutom betalade den.

Jahanähä, inta slöläge en stund innan jag ska åka till stallet. Imorgon har jag lite ärenden på stan och så stallet då förstås, som alltid. I övrigt ledig. Ska visserligen dammsuga imorgon... blä.. men ändå

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.