För kärlekens skull.

1kommentarer

Jag klev ur duschen nyss, inget sensationellt med det. När jag duschade, för en gångs skull längre än fem minuter, så funderade jag på det ena och det andra. Viktiga saker som "borde jag fila fötterna idag?" och "det är väl inte så farligt om man råkar ha lite duschcreme i håret av misstag när man redan har schampo i håret?", sådant där normalt liksom.

Men jag tänkte också på lite annat. Kom plötsligt att tänka på vad jag gjort i mitt liv för kärlekens skull. Alltså vad jag gjort för att glädja en pojkvän, både nuförtiden och under alla år sedan min första pojkvän. Jag har gjort allt möjligt, förstås. Alla tycker inte om samma saker. Jag bakade hallongrottor för fyra år sedan, jag tycker inte ens om hallongrottor men jag bakade det för att min dåvarande pojkväns favoritkakor var just hallongrottor. Elva år sedan gick jag fem kilometer iförd stövlar med jobbig klack, på en vandringsled över stockar och sten för att min pojkvän ville promenera från en stadsdel till en annan för att visa var han bodde då - promenaden gick bland annat genom en kohage. Jag har provat olika snussorter (stoppa upp en prilla alltså, max en gång med varje provad sort) för att en kille insisterade på att jag skulle prova - "sexigt med tjejeer som snusar". Joellerhur... En kille har fått fotmassage en längre stund, både med och utan strumpor kvar på. "Och?" tänker du kanske. Fötter är bland det värsta jag vet! Jag vill inte röra andras fötter (barnfötter går bra..) om jag inte är absolut tvungen. Man kan lugnt säga att en del saker knappast varit smarta val sett ur något perspektiv alls, förutom nöjda pojkvänner/killar då förstås.

Så är det väl med mycket här i livet. Man gör saker för andras skull, för att det glädjer dem och för att man vill behaga dem medvetet eller omedvetet. Andra gör saker för att jag ska må bra och bli glad, det är jag otroligt tacksam för. Jag tycker att det är helt okej, så länge det är ge och ta som gäller och inte bara ge ge ge och aldrig få något tillbaka.

Energitjuvar är proffs på att ta ta ta men aldrig ge något tillbaka, i någon form. Jag är överlag dålig på att säga nej, men tycker att jag har blivit bättre på det - mycket bättre rentav. Även om det dåliga samvetet och "jag borde ha..." springer ikapp ibland. Jag förväntar mig inte att andra ska släppa allt och ställa upp för mig i alla lägen, lika mycket hoppas jag att andra inte tar mig för given på det sättet.

Nu spårade jag ur en aning här, men jag fick akut skrivklåda när jag stod i duschen och började fundera på diverse olika saker. Som synes..

Det är dags att slänga handduken över duschdraperistången och borsta tänderna. Krypa ner i sängen och hoppas på att somna snabbt, imorgon väntar en vanlig nio timmar lång arbetsdag. Sedan är jag ledig i tre dagar, skönt!

Bebis var aktiv en stund sedan, jag nämnde det för sambon som lade handen på magen. Då rörde sig bebis inte ett dugg mer så han kände inget. Taskmört till bebis det där emellanåt tycker jag. ;)

1 kommentarer

Fröken Nattfrost

01 Jun 2012 14:13

KB lyckas alltid somna såfort Stefan kommer och lägger sig. Men såfort Stefan somnat (jag ligger ofta vaken längre och läser) så vaknar KB igen. Hm.



Och ja, det är klart man gör olika saker för kärlekens skull. Både för vänner och den man lever med. Senast igår köpte jag ett paket Bilar och en liten Marabou Lakrits till Stefan som han ska kunna ha med sig på jobbet när han jobbar natt och blir trött och behöver en kick. Förra veckan köpte jag med mig en stor macka från SubWay så han skulle ha något att ta med sig som fika på jobbet. Osv... osv. :)



Skulle våga säga att det är rätt naturligt att vara snäll och göra saker osjälviskt mot dem man älskar. Bara man får tillbaka något också....

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.