Flow.

0kommentarer

På sätt och vis kan man säga att jag har lite flyt just nu, otroligt nog. Jag har fått tummen ur att ordna lite olika saker som jag borde ha tagit tag i redan flera veckor sedan och det känns som om min to do-lista minskar sakta men säkert. Yay! Grattis till mig.

Solen skiner och byggbullret från bygget utanför fick mig just att stänga balkongdörren och dra igång musik så jag slipper höra skiten utifrån + grannens dåliga musik. Katterna var ändå inte sugna på att vara ute på balkongen just nu utan båda har ockuperat husses skrivbordsstol. Ena i själva stolen och en uppepå ryggstödet. :)

Om en vecka (sju dagar!) är det dags för UL. Den här tiden om en vecka har vi redan varit på ultraljudet och har bilder på den inneboende lilla människan. Om det nu är en människa, man kan väl inte veta så noga förrän man får se denne på skärmen. ;)

Om två dagar går vi in i vecka 19. Hjälp! Tiden rusar fram.

Idag jobbade jag till klockan tio istället för klockan åtta. Klen frukost gjorde att jag var rejält hungrig när jag var hemma någongång efter elva. Köpte med mig en smarrig sallad från stan, tycker jag är värd det idag. Den är förstås redan uppäten, mätt och belåten! Ikväll lär jag dock ställa mig och laga mat så att det finns mat dels till middag och dels till två matlådor imorgon. En till mig och en till sambon. Får bli pasta och köttfärssås idag..

Ringde mamma idag när jag var på väg till bilen på stan för att åka hem. Skulle bara ringa och säga en sak lite snabbt. 50 minuter senare lade vi på. Lustigt det där, kommer alltid på fyrtitolv andra saker som "måste" pratas om. Både vettigt och ovettigt, hon hade ändå inget för sig. Inte jag heller. På måndag ska jag bege mig till min gamla hemort (där de bor än) för att klippa mig. Jag åker alltså sex mil varje gång jag ska klippa mig, vägrar byta frisör plus att mamma brukar köpa presentkort därifrån till mig. En ursäkt till att hälsa på dem också när jag ändå är där. På måndag ska jag dessutom tvätta bilen när jag är där, den är vidrigt smutsig och har så varit i många månader pga lärkträd som smutsat ner den med en svart beläggning som inte går bort om man inte skrubbar på en och samma fläck läääänge. Blir spännande att handtvätta den.. En vanlig "maskinell" biltvätt rår sig inte på det där nämligen. Bilen såg lika smutsig ut efter som före när jag tog den till en biltvätt, med extra avfettning innan dessutom.. Blä!

Nu ska jag ringa två samtal, apropå flyt liksom. Lika bra att fortsätta när jag ändå är igång.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.