Extra extra!

0kommentarer

Idag har jag för första gången känt bebisens rörelser - utanpå magen! Alltså mot handen.
Skum känsla.

Är fortfarande lite sådär ibland att det känns overkligt att det växer någon inuti mig. En bebis (!) rentav.
Den ska alltså ta sig ut ur ett alldeles för litet hål i höst och ta över våra liv forever? Hilfe! Mamma.. Det här med att någon ska kalla mig mamma (lämpligtvis mitt egna barn) är overkligt, som sagt.

Igår var magen stor som jag vet inte vad. Idag mindre, tack och lov (förlåt mig gårdagens mage, men du var lite otymplig!). Stor mage kommer jag hinna ha så det räcker och blir över sen..

Idag har jag gjort något som jag inte trodde skulle ske på år och dar: bakat bröd. Två limpor blev det av modellen "lantbröd". Stod rågsikt i receptet dock, jag hade i.. eh.. något annat. Oklart vad, då det låg i en glasburk och jag har sedan länge glömt vad den mjölsorten heter. Grahamsmjöl? Kan det vara så enkelt tro att det var det? Ingen aning men det blev bra, det plus vetemjöl (och eh.. övriga ingredienser). Har provsmakat två skivor, det duger mer än väl!

Snart ska jag pallra mig till stallet. Har tänkt rida och eftersom jag ska ta in hästar någongång mellan halv sex och sex så vill jag vara ute i god tid så att jag är klar med "allt annat" innan dess. Mockning, matfixande och allt det där som hör den dagliga markservicen till.

På onsdag går vi in i vecka 20. Hm.

Skumt var ordet.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.