Sjuk.

0kommentarer

När man är sjuk så har man väl "all tid i världen" till att skriva en massa nonsens i sin blogg. Kan man tycka alltså. Så är det i och för sig också, egentligen. Ändå har det inte blivit av, har inte haft lust (?) helt enkelt! Ve och fasa.

Hosta, ont i halsen, huvudvärk och lite annat mysigt har jag för tillfället. Otrevligt är det. Tycker jag alltså, min ena katt tycker däremot att det är fantastiskt att jag är hemma eftersom det innebär att hon kan komma och gosa med mig hur mycket som helst under heeeeela långa dagen. Ungefär så. Just nu har hon paus och vilar sig någonstans, troligtvis samlar hon energi inför nästa gosattack. Skulle inte förvåna mig ett dugg!

Hur står det till på bebisfronten då? Jotack, det är vecka 13 nu. Det går framåt det här tydligen. Jag ser ut som en överdrivet finnig tonåring (minus det unga utseendet i övrigt) i ansiktet fortfarande och undrar hur länge det ska vara såhär. Några veckor till? Några månader till? Resten av graviditeten? Hemska tanke. Det är inte roligt. Alls. Jaja, det ger väl med sig någongång. Hoppas jag..

Hjälp vad det kliar i ena örat just nu! Tops tops tops tops! NU!

Snart är det dags för lunch. Jag fick tummen ur igår till att göra hasselbackspotatis (muuums!) och köttfärsbiffar. Minns inte ens vilket år jag gjorde köttfärsbiffar sist. Det här med att stå och gegga ihop en köttfärssmet har aldrig varit speciellt lockande, för slutresultatet brukar se förjäkligt ut. Fattar inte hur andra får till snygga biffar (och för all del köttbullar). Mina ser ut som .. jadu, vet inte ens vad. Huvudsaken är väl i och för sig att de är goda. Det var de och jag förväntar mig att de är det idag också!

Jahanähä, ett livstecken åtminstone. Alltid något.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.