En snabbis då.

1kommentarer

På allmän begäran (haha, inte direkt) så uppdaterar jag en snabbis innan jag kastar mig i säng och attacksomnar så att jag orkar jobba nio timmar imorgon. Nu går det iofs sådär att attacksomna, men lite positivt tänkande skadar ju inte. Kan ju inte gärna gå sämre att somna åtminstone. ;)

Idag har jag varit på inskrivning. Min BM är en snäll och trevlig typ i övre medelåldern. Hon hade inte så mycket ny info att ge mig, då jag själv läst och tagit reda på så mycket redan. Jag fick mest ge information om mig själv, mitt liv och min familj. Förstås. Lämna urinprov och tre rör blod också. Det gick förövrigt sådär att pricka det smala provröret utan att pinka på mig själv på köpet imorse. Tur att det finns tvål och vatten och för all del handsprit att ta till efteråt! ;)

Fick förstås med mig en massa papper hem med diverse blandad information och tid för rutinultraljudet är bokat också. Det går av stapeln 10:e maj! En torsdag. Perfekt, för jag jobbar inte på torsdagar. Eller jo det gör jag, jag jobbar till klockan åtta på morgonen men SEN jobbar jag inte på resten av dagen. :D

I övrigt trallar det på. Släppte bebisbomben i ett sms till en av mina bröder idag. Han blev glad och grattade med x antal sms och spammade mig sen med sms med alla möjliga frågor. Frågor om vad jag är sugen på (och räknade upp lite egna gissningar, givetvis i separata egna sms så det pep till hela tiden. Hans gissningar var bland annat blomjord, gurka, ärtor, choklad mm. ;p) och lite annat. Han tyckte också att det lät supergammalt att bli kallad "morbror". Eh.. va? Han har varit FARBROR i 19 år redan. Det om något låter gammalt. Farbror liksom. Jag blev faster första gången när jag var nio år. Eller om man ska vara petnoga så var jag 8 år & knappt 11 mån gammal första gången och så 9,5 år när jag blev faster igen samma år. ;)

Jaja. Det blir bra det där.

Jag och mina meloner (i jämförelse med hur storleken är i vanliga fall när jag inte är på smällen) ska ta och hoppa i säng nu. Har jag tur så låter sambon bli att ta på dem sen så jag slipper säga "MEN AJJEEE!" pga att jag är öm i framförallt vänster bröst. Har jag inte tur så tar han på dem ändå och säger "jamen jag måste ju!". Vadå måste?! Måste man inte alls bara för att de växer. Han är rätt snäll mot dem dock.. Den som tar på dem mest är ändå jag, fascinerad över hur de kan växa så mycket på så kort tid. Schysst hylla incoming liksom. haha

Eh.. Moget. Sova var det ja.

1 kommentarer

Andrea

20 Mar 2012 16:29

Är jag inte allmän menar du? :p

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.