Dålig natt, bra dag.

0kommentarer

Natten går inte till historien som den bästa, verkligen inte. Somnade framåt två och sen blev det uppvaknanden av den ena och den andra anledningen, utan anledning också för den delen. Jag har tur dock (tycker jag) som än så länge i denna graviditet inte behövt kliva upp på natten för att kissa trots att det sista jag gör innan jag lägger mig i sängen på kvällen är att dricka 1-1,5 glas vatten. Vaknar jag däremot runt sex på morgonen eller senare (oavsett om det är sovmorgon eller inte) så kliver jag upp för att kissa. Intressant att veta förstår jag. ;)

Hur som helst så var det inte något gott humör jag var på när jag väl klev upp, monsterhuvudvärk pga sömnproblemen men oändligt tacksam över att det är måndag idag vilket innebär att jag är ledig från jobbet. Huvudvärken har gett med sig och jag känner mig inte trött just nu, mest seg.

Dagen blev bättre när jag tog mig till stallet för att ta mig an de vanliga stallsysslorna och för att hästen skulle skos halv tolv. Efter att hovslagaren åkt så gav vi (jag och hästen) oss ut på en tur i skogen. Blev en stig vi inte varit i närheten av sen i höstas, pigg och glad häst hade jag med mig idag! Iofs nästan alltid pigg i skogen, men idag sådär extra pigg och alert. Vilket visade sig vara en himla tur, för några hundra meter från stallet började det regna. Det ökade i styrka ju närmare stallet vi kom och när jag väl fått ut hästen i hagen så spöregnade det. Efter två minuter inne i stallet så blev det ett skyfall av det hela. Spöregn räcker inte som beskrivning, himlen öppnade sig totalt och det blev kraftiga forsar med vatten ute på stallplanen. Hej och hå, bara att vänta i stallet på att det skulle gå över så att jag kunde gå över stallplanen till en annan byggnad för att hämta foder. Efter regnet kom solen fram och fåglarna kvittrade åter igen för fulla muggar ute. :)

Annars då? Jotack, förra veckans ihållande elaka huvudvärk gav med sig häromdagen och bortsett från sömnbristrelaterad huvudvärk idag så är det bra. Bebis är aktiv nu och då under dagen/kvällen och sambon kan allt oftare känna bebisen sparka han också. Haft lite oflyt med det där vissa dagar nämligen, att bebis varit aktiv och sen när han väl lägger handen på magen så har bebis bestämt sig för att det är nog med gymnastik och varit stilla istället. Nu kan vi ibland ha familjemys på kvällen innan sovdags, familjemys i form av sambons hand på magen och bebis buffandes därinne så att sambon skiner upp som en sol vid varje buff.. :)

På onsdag går vi in i vecka 23. 23! Herregud. Tiden rusar fram!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.