Fru, vaimo, wife, feleség.

0kommentarer

Sådärja, då är jag alltså gift. Lite över två dygn har jag varit det rentav. ;)
 
Snart kommer namnändringen (efternamnet, förstås) bli officiell också då vigselintyget kommer in till Skatteverket. Har bytt efternamn på facebook, på bröllopsdagen. Jag försöker ställa om min hjärna också så att den fattar att jag bytt efternamn, kan tänkas bli en del felskrivningar framöver innan jag får in vanan att skriva nytt efternamn istället för det som jag burit i över 28 år nu. Måste fundera ut en signatur också, min chans att få till en snyggare än den gamla jag inte ändrat på sen mellanstadiet eller så. ;) 
 
Är glad över att familj och vänner kunde närvara och förgylla vår dag! Vi fick braiga fina presenter och är mer än nöjda med vår bröllopsdag. En av mina vänner spelade piano och sjöng i kyrkan, jättefint! Vi hade såpbubblor istället för ris när vi kom ut från kyrkan. Min nördiga pappa hade köpt en liten batteridriven såpbubbelmaskin som blåste en massa bubblor, han gick bakom alla andra med den och massa bubblor blev det kan man säga. Knasboll! :)
 
Presenter vi fick:
- Pengar.
- Ett stort vitt trähjärta att hänga på väggen, nertill står det "All you need is love".
- Bebiskläder (små och hur söta som helst!).
- Presentkort på Barnens hus.
- En videokamera (!).
- Bröllopstroll (liten skulptur/grej/whatever).
- En glasprydnadsgrej modell jättefin, som man tex kan trä ringar på som man inte använder just nu eller så.
- Äggkokare.
 
Hm.. Var det något mer? En present till kommer vid ett senare tillfälle från ett inbjudet par som tyvärr fick lämna återbud samma morgon pga magsjuka. Trist tajming men sjukdomar är ju sällan schyssta med sin tajming!
 
Bebis lever om i magen som vanligt.
Fogarna var snälla (!) mot mig i lördags och även igår under dagen, när jag skulle sova så började de göra ont dock och idag gör de ooont. Speciellt mittfogen då, as usual. De i "bak" ger sig "bara" tillkänna när jag ansträngt mig mer än jag ska eller liknande. Fötterna ville ramla av i lördagskväll efter 8h i högklackade skor dock, sjukt skönt att ta av sig skorna på kvällen när vi kom hem för att byta om och hämta övernattningsväskan inför bröllopsnatten på bortaplan! Bebisen var också relativt lugn i magen under dagen, men när jag ääääntligen lade mig i sängen för natten och vilade så blev det ett himla liv i magen! Man kan väl säga som så att magen formades om flera gånger om av bökande bebis, såg helt galet ut. :)
 
Nu är det dags att gå ner med maken (!) till tvättstugan för att hämta in sista omgången tvätt.
 
 

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.