Två dagar.

0kommentarer

Har det verkligen bara gått två dagar sedan det där plusset visade sig på graviditetstestet och livet på sätt och vis tog ett steg åt ett nytt outforskat håll? Tydligen. Dock kommer jag att ha svårt att fatta att jag verkligen är gravid tills magen börjar växa och kroppen formar om sig. Från att alltid ha varit smal till att få en stor kula mitt på framsidan? Det blir kul att se! Jag har visserligen övat på att se mig själv i sådan form i mååånga år "tack vare" min älskade kropps benägenhet att ge mig en svullen mage full med gaser och liknande av rätt många matvaror. Sommaren 2007 kallade jag min mage för Rut. Jag åt stora mängder Falu Rågrut (gott!) varpå magen alltid svullnade upp pga gaser, så jag fick Rutmage kan man säga, meninte på det traditionella sättet. ;)

Jag har insett att det här med att jag äter många knäckemackor (Wasa Husman) per dag med bredbar leverpastej på ÄR en craving och inte en vanlig besatthet jag ibland kan råka ut för när det gäller mat. I flera månader (häromåret?) åt jag till exempel mjölk, müsli och sötmandlar till frukost varje morgon. Gärna till mellanmål också. Ibland även istället för lunch eller middag. En period fick jag strängt säga till mig själv att BARA köpa en påse ostbågar i veckan. Enough said om det så att säga. Har inte så mycket med cravings att göra på sätt och vis, det bara liksom är så ändå.

Nu däremot.. Nu är det seriöst en craving. Insåg det på tåget till Stockholm idag. Varpå väg dit för att hälsa på en vän. Åt en banan till frukost för att jag inte hann äta leverpastejknäckemackor pga prioriterade att sova längre. Hur som helst så åt jag även en banan på tåget. Det mättade visserligen men.. Jag konstaterade att när jag kommer fram till Stockholm och dessutom kliver av tunnelbanetåget sen så m å s t e  jag gå in i en affär och köpa knäckebröd och leverpastej så att jag kan äta det hos min vän. Joråsåatteh...

Jag åt fyra när jag kom dit, smaskiga mackor alltså. Sen fick jag inte äta fler för det skulle bli mat lite senare. Medan jag väntade på maten ett par timmar senare så fick jag tillåtelse att äta en macka. Förrätt liksom. Tortellini till huvudrätt och sen? Tjaa.. eh.. två knäckemackor med leverpastej. Enough said.

Annars då? Sambon och jag åt sushi till middag idag. Det var gott. Varit sugen på det länge. Jag är det ibland, men det måste vara från bästa sushistället som finns. Det är förövrigt Yukikos i Sommaro. Basånivet..

Den där mängden knäckemackor ger vissa bieffekter dock. Magen svullnar (nämengudsåoväntat) och jag blir gasig som fan. Man skulle kunna säga att man är dum i huvudet om man lyfter på täcket i sängen när jag ligger under det. Det gör man på egen risk så att säga. Jag vet att det är elakt att släppa sig under täcket, men måste man så måste man!

Katterna blev helt galna när jag kom hem idag. MATTEMATTEMATTE! Sedan körde de race och jamade fina serenader för mig och busade som om de inte kunnat busa på år och dar. Knaskatter.

Nu tänkte jag kanske sova. Ska visst upp tidigt (läs: senast nio) imorgon för att åka iväg och titta på en hopptävling här i närheten. Min hästs son ska hoppa, första tävlingen för i år. Spännande!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.