Men neeeej!

0kommentarer

Imorse när jag vaknade så hade jag ont i halsen. Fan också! Nu känner jag av lite huvudvärk, är givetvis snorig också. Det har jag å andra sidan varit länge men nu har det eskalerat igen. Förkyld? Åh tack, precis vad jag ville. Not. Nåja, det går över tids nog. Just nu håller sig halsen relativt lugn dessutom, var värre imorse. Gissar på att det blir värre ikväll igen. Brukar vara så, dumt nog.

Jag och sambon åkte iväg på hopptävling här i närheten imorse. Min hästs son skulle tävla, han hoppade bra och var duktig. Felfritt inom maxtiden så det blev rosett med hem för dem! :)

Fixat en sådan där ticker till bloggen. Känns lite fånigt, men jag försöker att fatta att jag är gravid. Det går sådär.
Ibland hoppar insikten på mig och jag reagerar med ett chockat "wow!". Ibland.. Va.. Jag gravid? JAG? Ameh sluta.. Ungefär så. ;)

Dock var jag väldigt medveten om det hela. Så pass att jag sa till sambon (vi var på tävlingen) "nu kommer nog mensen snart". Han skrattade åt mig. Det molade nämligen så sjukt mycket. Aj! Jag som knappt brukar ha mensvärk tycker att det är lite.. "annorlunda" att plötsligt känna av sådan värk till och från varje dag. Nu har det lugnat ner sig igen. Tack för det.

Om en timme ska jag åka hemifrån för att hinna ner på stan i god tid till en arbetsintervju klockan tre. Efter det ska jag till stallet. Redan varit där en gång idag för att skriva upp mig på pass i schemat och för att mocka. Skönt att ha det gjort. Min tur att ta in hästarna idag, få se om jag hinner rida innan. Jag hoppas det! Jag har även kvällsfodringen ikväll, så tre svängar totalt till stallet. Mycket hästande blir det ibland när man har häst som står i ett kollektivstall. :)

Nu donar sambon i köket, katterna slappar (ena här mellan skärm och tangentbord). Måste nog ta och aktivera den här slappa katten framför mig, hennes övervikt börjar bli lite väl omfattande tyvärr. Inte hälsosamt att vara sådär tjock, dietfoder och aktivering är det som gäller. Sakta men säkert.

Dags att snyta sig. Näsan bestämde sig just för att öppna snorkranarna. Generöst gjort av den.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.