Äntligen.

0kommentarer

Kan äntligen äntligen säga att jag är lite kryare nu än till exempel igår. Blykänslan i huvudet är borta, kvar är odrägligt stora mängder snor och det vanliga vakuumet som brukar husera därinne.

Lite lätt huvudvärk nu i och för sig men, det är inget jag inte kan hantera så att säga.

Det var idag dags att rida på hästen för första gången sen i lördags. Har pga vrålförkylning inte kunnat rida och hon var därmed relativt orastad. Fint soligt väder idag så att det räckte att ha ett schabrak under rumpan (läs: på hennes rygg) istället för mjukt fluffigt täcke då när vi gav oss ut i skogen. Orastad häst + solsken  + skog= PIGG häst. Hon hade inte ens tid att äta från träden och buskarna vi passerade, då är det illa. Hon brukar annars stanna vid åtminstone var tredje. Skrittade en del och sen var det tänkt att vi skulle galoppera lite. Väntade mig visserligen pigg häst men fick en energibomb under mig kan man säga. Lyckligt drog hon iväg som skjuten ur en kanon och hennes kroppsform gör att hon även ser ut som en när vi swoschar fram i skogen. Vi skrittade lite och sen kom jag på den fantastiska idén att galoppera igen - hemåt. Borde ha kunnat lista ut att hon tänkte ta det som en invit till att dra järnet. Det var precis vad hon gjorde. Jag kallar den formen av galopp i skogen för "kontrollerat sken". Överlycklig, pigg och med mycket spring i benen for hon fram i snön i skogen med en matte på ryggen som i sitt stilla (?) sinne rabblade "inte ramla av inte ramla av inte ramla av" tyst för sig själv. Fanns stor risk för det och jag kände inte för att flyga av henne i den hastigheten vi hade. Hade gjort ont. Som fan. Schabraket tappade vi halvvägs någonstans så vi skrittade tillbaka för att plocka upp det och så tog vi oss hem glada och nöjda.

En av oss kommer att ha träningsvärken från helvetet i helgen. Låt oss säga att det inte är den med fyra ben som kommer att ha den träningsvärken utan den tvåbenta av oss. Men det var det värt!

Magen då? Jotack, den mår fint. Bubblig idag, i övrigt okej. Matad med allt möjligt idag, vilket bidrar till bubbligheten förstås. Nåja, imorgon ska jag verkligen tänka mig för när det gäller vad jag äter. Ska nämligen jobba dygnspass på jobbet. Lördag 11.00 till söndag 13.00. Inte läge för att äta sådant som ger mig onödigt mycket gaser och så vidare nej. Lär ju ha mellanmål med mig också, frukost också för den delen.

I övrigt så ömmar bröstvårtorna idag. Tack för det.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.