Augusti.

2kommentarer

Igår ramlade vi in i vecka 30. Dagen till ära hade jag fullt upp med både det ena och det andra. Det var tidig morgon i stallet (06.30), där var jag i tre timmar eftersom hovis skulle dyka upp framåt nio och det tog lite längre tid än vanligt pga lite trassel med en av hovarna (elaka sommaren med mycket regn har gett min ögonsten röta i hoven..). Efter det hem för att duscha och äta något lite snabbt eftersom jag vid elva skulle iväg och titta på en lägenhet. Hem och äta lunch, vila lite. Sedan iväg till barnmorskan, min ordinarie har semester den här veckan så jag fick träffa en annan. Hon var också trevlig, precis som min ordinarie BM är. Jag följer kurvan perfekt, blodtrycket var bra och hjärtslagen lät fantastiska. Bebis! :)

Efter besöket där så drog jag iväg för att handla lite grejer (läs: mat osv) att ta med till jobbet. Skulle börja tidigare än vanligt dessutom, kom dit vid tre istället för vid fem. Sedan blev det som så att hon som skulle byta av mig åtta imorse blev sjuk och jouren ringde efter tio igårkväll och frågade om jag kunde stanna längre idag tills nästa person (som egentligen skulle komma klockan två) dök upp. Sa att jag kan stanna till senast klockan 12, som tur var så kunde nästa assistent komma två timmar tidigare så att jag kunde dra mig hemåt då vid tolv. Hade nämligen tid hos sjukgymnasten vid ett. Skulle bara hem och byta kläder och kolla om mitt stödbälte dykt upp i brevlådan - det hade det! Brabra. Tog med det till sjukgymnasten för att få hjälp att sätta det rätt och sådär.
 
Sjukgymnasten bekräftade att jag har foglossning och att utöver det jag redan gör/gjort så kan inte mer göras för att underlätta/lindra. Om det blir värre så får jag höra av mig och det kan då bli aktuellt med kryckor, om det blir för smärtsamt att gå och sådär dvs. Steget efter det är väl sjukskrivning om jag inte klarar av att jobba fram till den tionde september som jag har tänkt göra. Från elfte september hoppas jag som sagt på gravidpenning..
 
Vilade en del på eftermiddagen efter besöket hos sjukis. Strax före fem drog jag och mannen till en visning av lägenhet. Den var fin/bra. Den jag kollade på igår var också fin/bra. Jag har blivit erbjuden visning av de här två lägenheterna för att jag ligger bra till i kön på dem (anmälde intresse ett tag sedan), det är tre framför mig gällande båda lägenheterna så det krävs väl en jäkla massa tur och tumhållning och flyt för att tre pers före mig (på ena eller båda) ska tacka nej så att jag får chansen att skriva kontrakt. Vill helt enkelt inte hoppas för mycket, men håll en tumme eller två för vår skull ändå!

Vore inte helt fel att flytta till en tvåa från vår lilla etta. Det är inte antalet kvadratmeter som avgör hur bra vi har det, men mer yta kommer att vara guld värt sen när bebisen blir större. Vi får se helt enkelt. Nästa vecka bör jag veta hur det går med lägenheterna. Vet att på den ena lägenheten så var inte ettan så värst intresserad av lägenheten då hon egentligen vill ha en trea.. Men då återstår ändå två pers till som ska vara ointresserade. Hård konkurrens om bostäder här i Uppsala, om man inte kan köpa en dvs - det kan inte vi i nuläget.
 
Hur som helst. Imorgon är det dags för jobb igen, 9h pass som vanligt på fredagar. På lördag ska jag också jobba, men då är det kväll/natt som gäller (18-09).
 
Sov inte bra inatt och känner mig sliten. Sjukt ont fick jag vid varje vändning i sängen, inte nice.
 
Nu ska jag duscha, sen lägga mig och titta på tv tills jag somnar.
 

2 kommentarer

Andrea

03 Aug 2012 15:49

Tummar och tassar i mängder hålls härifrån :)

Svar: Tack, men .. håll dem igen om ett par veckor... :)
H S

Fröken Nattfrost

03 Aug 2012 17:47

Hoppas verkligen att ni får lägenheten! För visst kan man ha det bra i en etta med (mamma och pappa bodde med två barn i en tvåa ett tag, fast ja - i huset där jag är uppfödd... du vet, där jag bodde helt enkelt) och visst funkar det också. Men.. hur det än är, tror jag det är lättare att man i alla fall kan vara i skilda rum ibland. ;)

Lider med dig för foglossningen. Döless på den, har levt med den ett antal månader nu. Skönt att det snart är sluuut!

Svar: Större är förstås nice, men etta duger ett tag. Tills bebis blir rörlig antar jag. ;)
H S

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.