Sorgens dag kan man säga.

0kommentarer

Idag kom lönen. JIPPIIII!

Idag betalade jag mina räkningar. BUHUUU!

Jag vet, det ingår i konceptet "vara vuxen". Är bara det att jag inte jobbade sädär extremt många timmar förra månaden så lönen var inte speciellt hög den här månaden. Räkningarna däremot, de var många. Fick bland annat en påminnelse från landstinget för två räkningar som tydligen skulle betalas i oktober och november. NU kom påminnelsen för dem. Eh? De är inte direkt snabba där om man säger så... Tror ena är ett uteblivet besök, den andra vet jag ärligt talat inte. Jaja, saksamma. Alla räkningar är betalda förutom de som dras på autogiro (gillar inte riktigt autogiro..) inom ett par dagar. Nåja, gäller att planera kommande månad noga när det gäller utgifter så att det funkar ändå. Svårare än så är det faktiskt inte. Köpa saker man inte har råd med? Nej tack. Visst är det tufft att ha lite pengar att röra sig med (typ inga alls) men faktum är att det inte blir bättre av gnäll. Ingen mår bättre av det och summan på kontot växer inte bara för att jag gnäller. Gör det bästa av situationen istället för att bara se det negativa i det hela. Positivt tänkande is the shit! (Säger hon som är sjukt pessimistisk, men ändå)

Om ett tag ska jag åka till stallet, lär dock åka förbi Granngården först och inhandla mat och mineraler till min häst. Kattsand också för den delen, brukar köpa det där. Jag har 60kr i bonuscheckar att använda mig av dessutom. Very good. :)

Vägde mig idag, gör det när jag kommer ihåg bara för att se hur viktuppgången är under graviditeten. Man kan väl säga som så att den minst sagt står still. Eller ska man vara petig så vägde jag hela 100g mer nu än för två veckor sedan. ;)

I eftermiddag (17.00) ska jag iväg och jobba, slutar imorgonbitti. Igår jobbade jag också, det var en mindre trevlig upplevelse. Satt mest i soffan under en filt och mådde dåligt. Tyvärr kunde ingen byta av mig så det var bara att bita ihop och göra så lite som  möjligt utöver det jag självklart måste göra (dvs hjälpa min brukare när hon behöver hjälp!). Det gick bra. När jag kom hem så parkerade jag mig i sängen i tre timmar, klev upp för att hämta något att äta vid något tillfälle men i övrigt sängläge. Ingen rolig dag det där inte. Tisdag är generellt ingen bra dag, men igår var den extra dålig. Så är det ibland. Desto bättre dag idag! :)

Nu fick jag en goskatt i knät. Hon uppskattar verkligen när matte är hemma dagtid. Gosgosgosgosgos!

15 dagar kvar till UL. Oh my!

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.