Slö.

1kommentarer

Imorse när jag vaknade så var jag sjukt hungrig. Sådär så att det gjorde ont i magen av hunger. Klev upp efter en stund (då hade ontet gett med sig, dock inte hungern) för att kissa och för att äta frukost. Blev dock till att kissa, klä på mig och så ställde jag mig och bakade muffins. SEN fixade jag mackor att äta medan de gräddades i ugnen. Logiken i det liksom.. Men jag överlevde ju trots att jag var så hungrig. ;)

Muffinsbaket var till stor del inför finbesök i stallet. En vän och hennes fyråriga dotter skulle komma till stallet för att dottern skulle få rida och hjälpa till med min häst. Om det var en nöjd liten tjej som åkte hem sen? Det kan man nog lugnt säga. Sken som en sol när hon red på min stooora (jamen för henne är hon stor..) snälla häst trots snålblåsten som kortade ner ridturen en aning. Flitigt borstade hon hästen innan ridturen och sedan efteråt ledde hon själv tillbaka hästen till stallet och så ut i hagen. Totto gick lugnt och snällt i snigelfart efter busfröken, sen piggnade hon till när jag tog över för att släppa in henne i hagen. Hästen är van med barn och vet mycket väl att de är små och ömtåliga så hon är väldigt försiktig och framförallt tålmodig i deras närhet. Underbara häst och för all del underbara unge! :)

Fiffigt med liten hjälpreda som både sopade, lade mat i påsar och hinkar och bar saker före och efter ridtur. De ska läras upp i tid de där små.... ;)

Annars då? Det knallar på. Tredje och sista lediga dagen idag innan det är dags för jobb igen. Det är fyra jobbpass som väntar denna vecka. Dagtid tisdag och fredag och så kväll/natt både onsdag och lördag. Flyter på bra det där! Jobbandet alltså. Jobbar som personlig assistent på ett väldans bra ställe (hos en brukare) och trivs jättebra. Precis som det ska vara helt enkelt. Att faktiskt tycka om att vara på jobbet istället för att ha ångest. Awesome!

En månad och en dag kvar till ultraljud. Om en vecka fyller jag år och dessutom firar jag och sambon tre år som par då. Dubbelt firande just 16:e april varje år med andra ord. Vi ska ut och äta kinamat då, det har jag önskat mig och bestämt. Omnomnom! Friterad banan med glass till efterrätt ser jag framemot extra mycket kan jag säga. Alldeles för länge sedan sist nu!

Det här får räcka för nu. Jag ska ge katterna mat och sedan inta slapparläge på sängen en stund innan jag tar tag i middagslagning. Fisk och potatis! Måste ju fixa matlåda till imorgon också.. gånger två. Till både mig och sambon alltså.

Grannen spikar i väggen inne hos sig. Det låter dock som om grannen ifråga är inne i min lägenhet och bankar i väggen. Kul.





1 kommentarer

Andrea

10 Apr 2012 09:58

En MYCKET nöjd och glad liten tjej som somnade så gott - och sov tills jag väckte henne lite efter åtta. Det händer inte varje dag :) Tack för muffins och finsällskap :)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.