.. och så 15.

2kommentarer

Tydligen har jag inte fått till ett enda inlägg den senaste veckan. Dåligt! Idag ramlar vi ju in i vecka femton, tiden rusar fram som jag vet inte vad. Om mer eller mindre 25 veckor är det dags att med skräckblandad förtjusning få ut den inneboende ur kroppen genom ett alldeles för litet hål. Än är det ett halvår kvar, men ändå! Idag har 35,4% av graviditetstiden passerat. 181 dagar to go liksom.

Idag har jag varit i stallet i 3,5h och hade noll energi kvar efter det till att rida. Var inte speciellt sugen just där och då när jag hade kunnat göra det - det började nämligen vräka ner snö. Solen sken dock också. Aprilväder deluxe kan man lugnt säga. Hade hand om tre hästar, därav tidåtgången. Blä vad kroppen var matt sen. Nu tänker jag sannerligen bara slöa och slappa resten av eftermiddagen och kvällen! Med gott samvete dessutom. :)

Under veckan har jag jobbat och varit i stallet, var också en sväng till päronen i torsdags för att byta till sommardäck på bilen och därefter hälsa på en vän som i sin tur just då var och hälsade på sina föräldrar som bor cirka två mil från mina. Kul att ses! Blir inte så ofta då hon bor i södra Sverige och sällan är häruppe på besök, själv har jag aldrig fått tummen ur att åka ner och hälsa på. Borde ta och göra det någongång, helst innan bebis kommer i sådana fall.. ;)

Idag har jag också valt att öppna den här bloggen. Den har varit låst fram till idag så att enbart några få kunnat läsa, nu är graviditeten outad till "alla", både i det verkliga livet och online så det känns okej att öppna upp den här nu. Inte för att det kommer leda till en läsarstorm utan dess like, men bekvämare att ha den öppen. Både för mig och dem som läser - de slipper lösenord och grejer. Win-win. :)

Sambon var och handlade idag, vi skrev en lista tillsammans igår. Jag bad honom att köpa frysta majskolvar. Jag älskar att koka frysta majskolvar och sen mumsa i mig med massor av smör på! Färska majskolvar däremot har jag aldrig varit förtjust i, inte majskolvar som man grillat heller. Frysta som kokas ska det vara. Han köpte tre påsar (dvs 6 majskolvar). Resonerade visst som så att om en påse är till honom så blir det bara en till mig och det skulle kunna sluta illa (frustration hos den gravida majskolvssugna personen), därför tog han det säkra för det osäkra och köpte två påsar till mig. Good thinking! ;)

Det här får duga som uppdatering just nu. Kommer nog en "Dagens" också direkt efter. Jo, så blir det.

2 kommentarer

Andrea

07 Apr 2012 18:48

Äh vadå, det är väl bara att spotta ut den ;)

Heidi

08 Apr 2012 12:24

När din kära dotter blir tillräckligt gammal så kan jag ta på mig ansvaret att berätta hur bebisar EGENTLIGEN kommer ut. ;)

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.