Dagens drömmar.

0kommentarer

Idag drömmer jag om en ny säng. Det får nog bli det innan bebis anländer. En vettig säng som inte har fjädrar/resår/whatever som ballar ur och blir dåliga. Mmm.. så får det allt bli. Större också för den delen, även om det innebär liiite mindre golvyta att röra sig på men hur mycket går vi omkring egentligen? Just det. Not much. Ska bara lägga fram mina planer för sambon också, gissar dock att han är med på dem och inte alltför anti. Win-win!

För tredje gången idag ligger min ena katt i mitt knä och tokgosar just nu. Bryr sig inte om att armen hon vilar frambenen och huvudet på "hoppar" när jag skriver på tangentbordet. Hon spinner och spretar med tassen i luften. Den här katten trampar inte med framtassarna vid gos eller sådär, hon spretar med tassarna i luften istället. Spänner ut tassen så alla "tår" står åt alla håll.. knyter ihop tassen. Upprepa x 50 ungefär. ;)

Hade tänkt väga mig imorse när jag klev upp. Glömde bort det när jag väl klivit upp och börjat göra frukost. Väga sig efter frukost är missvisande eftersom jag alltid väger mig före. Äh, en annan dag. Inte viktigt. Väger mig ungefär en gång i veckan och skriver in i en graviditetskalenderapp jag har i telefonen. Mest för att se hur jag ökar i vikt. Det går vääääldigt långsamt än så länge. Nu väger jag väl ungefär det jag vägde i höstas innan jag började må dåligt av olika anledningar och tappade aptiten och gick ner flera kilo som jag inte fick tillbaka förrän jag blev gravid. Nåja, lär lägga på mig en del framöver misstänker jag. ;)

I eftermiddag börjar jag jobba klockan fem och jobbar till imorgonbitti klockan åtta. Innan dess ska jag till stallet och även svänga förbi affären och köpa kattsand och mellanmål/kvällsfika att ha på jobbet ikväll. Utöver det tänker jag inte göra något, även om jag verkligen verkligen borde dammsuga då det inte blev av i söndags...

Äh. Imorgon kanske.

Kommentera

Bara jag kan se din e-mail, lovar att inte spamma.